Homepage

Page title

Elektronický účet poistenca

Elektronický účet poistenca

Text

Elektronický účet poistenca (EUP) poskytuje klientovi Sociálnej poisťovne široký prehľad o jeho sociálnom poistení, umožňuje mu získavať a sledovať dôležité informácie bez návštevy pobočky alebo papierových žiadostí. Oboznámte sa s informáciami o vašom sociálnom poistení, ktoré sa aktuálne nachádzajú vo vašom EUP.

Ako si aktivujete váš EUP bez návštevy pobočky? Pozrite si návod vo videu tu:

Aktivácia Elektronického účtu poistenca s pomocou elektronického občianskeho preukazu (eID).

Prístup do Elektronického účtu poistenca (EUP) si môžete aktivovať pomocou elektronického občianskeho preukazu ihneď. Začnite na portáli eSlužieb tu: Žiadosť o zriadenie prístupu pre službu Elektronický účet poistenca.

Ako sa opätovne prihlásim do EUP pomocou elektronického občianskeho preukazu (eID)? Pozrite si návod vo videu tu:

Prihlásenie sa do Elektronického účtu poistenca s pomocou el. občianskeho preukazu (eID).

Ak máte prístup do Elektronického účtu poistenca (EUP) už zriadený, môžete sa do neho prihlásiť na portáli eSlužieb tu: Prihlásenie do Elektronického účtu poistenca.

Medzi hlavné dôvody, prečo by si mal klient aktivovať prístup do Elektronického účtu poistenca, patrí najmä zrýchlenie a zjednodušenie komunikácie so Sociálnou poisťovňou. Benefity prístupu do Elektronického účtu poistenca sú:

  • úspora času – nižší počet osobných návštev pobočiek za účelom získania podkladov o sociálnom poistení,
  • okamžitý prístup k informáciám a možnosť ich tlače, ktoré predtým získal prostredníctvom korešpondencie so Sociálnou poisťovňou,
  • online prehľad o sociálnom poistení a vyplatených dávkach a možnosť tlače požadovaných prehľadov,
  • možnosť spätnej väzby prostredníctvom kontaktných formulárov, napr. v prípade reklamácií.

Týmito benefitmi poistenec získa napríklad:

  • prehľad období poistenia, možnosť preveriť si jednotlivé obdobia poistenia (nemocenské, dôchodkové, v nezamestnanosti) a ich evidenciu v systémoch Sociálnej poisťovne, ktorá je dôležitá aj v rámci prípravy na dôchodok,
  • informácie pre nárok na dávky (vrátane informácií o podaných žiadostiach o jednotlivé dávky) a tiež podklady pre výpočet výšky dávky sociálneho poistenia (napr. nemocenské, materské, ošetrovné, dávka v nezamestnanosti, starobný/ predčasný starobný dôchodok, invalidný dôchodok),
  • prehľad o vyplatených nemocenských a úrazových dávkach, možnosť preveriť si poberanie dávok (ePN – elektronická práceneschopnosť alebo Úrazové dávky),
  • kontrolu a spätnú kontrolu údajov, napr. zamestnanec si vie overiť, či zaňho zamestnávateľ odvádza odvody na sociálne poistenie,
  • kontrolu evidencie životných období, počas ktorých poistenec neplatí poistné na sociálne poistenie, napr. materské alebo OČR.

Funkcionality Elektronického účtu poistenca

Text

Elektronický účet poistenca (EUP) ponúka tieto funkcionality:

Poistné

  • Poistenie platené štátom
  • Vylúčenia – obdobie, kedy sa poistenie neplatí
  • Prerušenia – obdobie, kedy sa sociálne poistenie prerušilo
  • Prehľad poistení

Platby

  • Úhrada poistného a nedoplatkov
  • Online platba
  • Prehľad platieb

Dôchodkové poistenie

  • Príprava na dôchodok alebo Obdobia dôchodkového poistenia
  • Informatívna suma dôchodku (Zobrazí sa poistencovi, ktorý má 39 a viac rokov a sprístupnenú záložku Príprava na dôchodok. Informatívna suma dôchodku sa nezobrazuje poberateľom starobného, predčasného starobného a invalidného dôchodku.)
  • Konanie o dôchodkovej dávke
  • Prehľad vyplatených dôchodkových dávok

Nemocenské poistenie

  • Obdobia nemocenského poistenia
  • ePN – Elektronická práceneschopnosť
  • Možnosť zmeny adresy pobytu počas práceneschopnosti
  • Zmena spôsobu výplaty dávky
  • Prehľad vyplatených nemocenských dávok

Poistenie v nezamestnanosti

  • Obdobia poistenia v nezamestnanosti
  • Informatívna suma dávky v nezamestnanosti
  • Prehľad žiadostí a konanie o dávke

Úrazové dávky

  • Prehľad žiadostí a konanie o dávke
  • Prehľad vyplatených dávok

Účasť v II. pilieri

  • Výpis z registra zmlúv (Informácie o tom, či mám sporenie v II. pilieri a v ktorej DSS.)

Príspevok za prácu v obecnej polícii

  • Konanie o príspevku za prácu v obecnej polícii
  • Prehľad vyplatených príspevkov za prácu v obecnej polícii

Elektronický účet poistenca (EUP) je užitočný zdroj informácií o sociálnom poistení, pomocník pri komunikácii so Sociálnou poisťovňou, ale aj bezpečný a spoľahlivý priestor pre úhradu poistného:

Platby

Úhrada poistného a nedoplatkov

Táto funkcionalita je určená pre samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) a dobrovoľne poistené osoby (DPO). Sami si môžu zvoliť, či uhradia aktuálne poistné alebo nedoplatky poistného za konkrétne obdobia, resp. penále. Zvoliť si môžu aj výšku úhrady a obdobie, ktorého sa nedoplatok týka.

Platba sa uskutoční prostredníctvom Štátnej pokladnice, ktorá umožňuje online platby s využitím platobnej karty, platobnej metódy Google Pay alebo Apple Pay, prípadne prostredníctvom platobných tlačidiel vybraných bánk na Slovensku. Zaúčtovanie platby v informačnom systéme Sociálnej poisťovne sa spravidla uskutoční v pracovných dňoch do 48 hodín.

Online platba

V tejto časti si klient môže pohodlne a online uhradiť poistné, nedoplatky, penále alebo zaplatiť splátku podľa splátkového kalendára.

Platbu môže realizovať aj opätovne, ak ju vykonal online (klient napríklad omylom zaplatil nižšiu sumu). Po kliknutí na tlačidlo „Zaplatiť znova“, EUP upozorní klienta, že už eviduje platbu k danej položke.

Klient vidí aj voľné úhrady a preplatky (voľné úhrady sú nesprávne identifikované platby, ktoré nie sú spárované v Sociálnej poisťovni – klientovi sa zobrazí hlásenie, aby pre doriešenie a priradenie platby kontaktoval svoju pobočku SP).

Prehľad platieb

Ak klient uhradil platbu online a platba je evidovaná v Sociálnej poisťovni, v záložke „Prehľad platieb“ sa mu zobrazí stav „Zaplatená“.

Príprava na dôchodok

Odchod do dôchodku je jednou z najdôležitejších životných situácií občana, kedy sa obracia na Sociálnu poisťovňu. Nový nástroj nazvaný Príprava na dôchodok je šikovným pomocníkom pre tých, ktorí sa chcú v predstihu a ešte počas aktívneho života na podanie žiadosti o dôchodok pripraviť.

Zobrazuje sa poistencovi, ktorý má viac ako 39 rokov a zároveň nepoberá starobný, predčasný starobný alebo invalidný dôchodok. Obsahuje:

  • sprievodnú informáciu, z ktorej sa klient dozvie, čo všetko nová služba obsahuje
  • informáciu o neevidovanom období, teda období alebo obdobiach, v ktorých podľa evidencie Sociálnej poisťovne dôchodkové poistenie netrvalo,
  • prehľad údajov na účely výpočtu dôchodku, t. j. Sociálnou poisťovňou evidované obdobia. Ide o údaje o počte dní dôchodkového poistenia a dosiahnutých vymeriavacích základoch evidovaných Sociálnou poisťovňou, ako aj o všeobecných vymeriavacích základoch a z nich vypočítaných osobných mzdových bodoch,
  • prehľad zamestnávateľov, u ktorých Sociálna poisťovňa eviduje obdobie dôchodkového poistenia od 1. januára 1993. Z tohto prehľadu sa klient dozvie názov zamestnávateľa, ktorý za neho platil poistné na dôchodkové poistenie, dátum vzniku a zániku tohto poistenia.

Poistenec tak získa benefity v podobe informácií, ktoré mu pomôžu pripraviť sa na odchod do dôchodku bez kontaktovania pracoviska Sociálnej poisťovne. Aktívnym prístupom si následne môže zaobstarať potrebné doklady ešte pred spísaním žiadosti o dôchodok, čím si skráti čas vybavovania dôchodku. Zároveň v EUP uvidí, či dosiahol na obdobie dôchodkového poistenia pre predčasný dôchodok za 40 odpracovaných rokov.

Poistencovi, ktorý má menej ako 39 rokov, sa nezobrazuje Príprava na dôchodok, ale môže si sledovať Obdobia dôchodkového poistenia.

Konanie o dôchodkovej dávke

V tejto časti si klient nájde „Prehľad žiadostí o dôchodkové dávky“. Po kliknutí na konkrétnu žiadosť sa otvorí jej detail s informáciami o stave konania, dátum spísania žiadosti a proces schválenia, či prerušenia konania. Vidí, či bola predĺžená lehota na vydanie rozhodnutia. Tiež sa dozvie dátum prvej vyplatenej platby, či dátumy kedy klient môže očakávať doplatky a tiež spôsob výplaty príspevku.

Po kliknutí na záložku „Konanie o dôchodkovej dávke“ sa klientovi zobrazí prehľad žiadostí – od najaktuálnejšej.

V prehľade klient uvidí:

  • Druh dôchodku
  • Dátum spísania žiadosti
  • Spôsob výplaty
  • Stav žiadosti

Stav žiadosti môže byť:

  • Spracovanie pobočkou
  • Zaslané do ústredia SP
  • Doručené na rozhodovanie
  • V rozhodovaní
  • V rozhodovaní – výplata preddavkovo
  • Prerušené konanie
  • Zastavené
  • Zamietnutá
  • Priznaná – zriaďuje sa výplata
  • Priznaná – vyplácaná

Po kliknutí na konkrétnu žiadosť sa klientovi zobrazí detail žiadosti, kde klient vidí prehľad toho, čo sa s jeho žiadosťou deje. Vidí napríklad:

  • ID žiadosti o dôchodok
  • Druh dôchodku
  • Dátum uplatnenia nároku
  • Dátum spísania žiadosti
  • Stav žiadosti
  • Aktuálny stav žiadosti ku dňu
  • Predĺžená lehota na vydanie rozhodnutia
  • Dátum vydania rozhodnutia
  • Dátum prvej pravidelnej platby
  • Dátum poukázania doplatku
  • Dátum doplatku od - do
  • Typ príjemcu
  • Spôsob výplaty

Ak je dávka priznaná a vyplácaná, sumu dávky si môže pozrieť v prehľade vyplatených dôchodkových dávok.

Informatívna suma dôchodku

Informatívna suma dôchodku v prostredí Elektronického účtu poistenca (v pilotnej prevádzke) vám umožní zorientovať sa, aká by bola výška vášho starobného dôchodku, ak by ste odišli do dôchodku dnes.

Zobrazuje sa poistencovi, ktorý má 39 a viac rokov a zároveň nepoberá starobný, predčasný starobný alebo invalidný dôchodok.

Informatívna suma starobného dôchodku je vypočítaná na základe údajov evidovaných  Sociálnej poisťovni. Klient ju nájde v záložke „Príprava na dôchodok“. (Ak obsahuje „neevidované obdobia“, znamená to, že tieto v evidencii Sociálnej poisťovne chýbajú a do informatívneho výpočtu dôchodku sa premietnu až po ich zdokladovaní v Sociálnej poisťovni – napr. obdobie štúdia, vojenskej služby, evidencie medzi nezamestnanými, obdobie starostlivosti o dieťa, ale aj obdobia vykonávania zárobkovej činnosti.) Informatívna suma starobného dôchodku je len orientačná. Predstavuje teoretickú sumu dôchodku, ktorú by ste získali, ak by ste na dôchodok mohli odísť dnes. Nepredstavuje predpokladanú sumu dôchodku v budúcnosti. Presnú výšku vášho dôchodku vám Sociálna poisťovňa vypočíta až v konaní o priznaní starobného dôchodku po dosiahnutí dôchodkového veku.

Informatívna suma nezohľadňuje obdobie dôchodkového poistenia, ktoré ste získali v aktuálnom kalendárnom roku.

Ak ste sporiteľom, suma starobného dôchodku je znížená za obdobie vášho sporenia v II. pilieri. Obdobie vášho sporenia nájdete v záložke „Účasť v II. pilieri“.

Prehľad vyplatených dôchodkových dávok

EUP je užitočným zdrojom informácií nielen pre poistencov v aktívnom veku, ale tiež pre poberateľov dôchodku. V záložke „Prehľad vyplatených dôchodkových dávok“ si môžu vygenerovať zoznam priznaných a vyplatených dávok za zvolené obdobie vyznačených rokov – a to osobitne za konkrétny rok. Údaje sú uvedené za jednotlivé mesiace vybraného kalendárneho roka. Poberateľ dôchodku si tak môže kedykoľvek spätne skontrolovať a získať prehľad o priznaných a vyplatených dávkach, ktoré môžu byť rôzne – napríklad z dôvodu vykonávania zrážok z dôchodku. Zoznam tiež obsahuje údaje o vyplatenom rodičovskom dôchodku a doplatkoch.

Nemocenské poistenie

Klient v tejto časti nájde Obdobia nemocenského poistenia.

Okrem toho si môže sledovať údaje o ePN (Elektronickej práceneschopnosti), o ktorú už sám nežiada (Sociálna poisťovňa ju vybaví automaticky a klient vidí informácie o stave vybavovania dávky). Nájde tu aj prehľad vyplatených nemocenských dávok Nemocenské, Ošetrovné, Materské, Vyrovnávacia dávka a Tehotenské. Klientovi sa vygeneruje prehľad vyplatených nemocenských dávok v zvolenom období za uplynulých 10 rokov.

Klient tu má možnosť zmeniť si adresu pobytu počas práceneschopnosti. (Otázku zmeny adresy odporúčame konzultovať aj s ošetrujúcim lekárom, ktorý určuje liečebný režim.) Zmeniť si môže aj spôsob výplaty dávky.

Dávka v nezamestnanosti

Klient v tejto časti nájde Obdobia poistenia v nezamestnanosti.

O priebehu žiadosti a výplate dávky v nezamestnanosti sa poistenec rovnako dozvie bez návštevy Sociálnej poisťovne v tejto časti EUP. Celý proces je transparentný podobne ako pri službe ePN. V prípade, že klient podá žiadosť o dávku v nezamestnanosti na úrade práce, Sociálnu poisťovňu už navštíviť nemusí a následne proces schvaľovania a priznania dávky (vrátane jej výšky) môže sledovať vo svojom EUP.

Používateľ v ňom vidí: status žiadosti (okrem dátumov prijatia žiadosti a podporného obdobia vidí aj stav žiadosti; kliknutím na konkrétny riadok sa mu zobrazí detail zvolenej žiadosti), detail žiadosti a výplatu dávok.

Informatívna suma dávky v nezamestnanosti

Po kliknutí na záložku „Informatívna suma dávky v nezamestnanosti“ sa zobrazia informácie o orientačnej sume dávky v nezamestnanosti klienta, ktorá je vypočítaná na základe údajov, ktoré má Sociálna poisťovňa od zamestnávateľov.

Po kliknutí na záložku sa zobrazí upozorňujúce okno, ktoré má v sebe časovač. Po šiestich sekundách je potrebné potvrdiť toto okno tlačidlom „Beriem na vedomie“ a následne sa zobrazí detail k Informatívnej sume dávky v nezamestnanosti.

Informatívna suma dávky v nezamestnanosti sa nezobrazuje poberateľom starobného a predčasného starobného dôchodku.

Úrazové dávky

EUP poskytuje poistencovi viaceré informácie o jednotlivých druhoch úrazových dávok. V záložke Prehľad všetkých prijatých žiadostí sa poistenec dozvie údaje o každej z úrazových dávok, ktorá sa ho týka. (Prehľad súvisiaci s ePN je uvedený aj v časti EUP/Nemocenské poistenie/ePN Elektronická pracovná neschopnosť.) Z tejto záložky v EUP sa klienti dozvedia, o aký druh úrazovej dávky požiadali, dátum jej zaevidovania, spôsob výplaty dávky (bankový účet/poštová poukážka) a stav žiadosti – či je lehota na vydanie rozhodnutia predĺžená, či je konanie prerušené alebo je už dávka priznaná, nepriznaná alebo bolo konanie o nej zastavené.

Príspevok pre obecných policajtov

Sociálna poisťovňa myslí aj na špecifickú skupinu obecných policajtov, ktorí môžu po splnení zákonných podmienok získať príspevok za prácu v obecnej polícii. V EUP si nájdu funkcionality a informácie v časti Príspevok za prácu v obecnej polícii: Konanie o príspevku za prácu v obecnej polícii a Prehľad vyplatených príspevkov za prácu v obecnej polícii.

V časti Konanie o príspevku za prácu v obecnej polícii si klient nájde „Prehľad žiadostí o príspevok“. Po kliknutí na konkrétnu žiadosť sa otvorí jej detail s informáciami o stave konania, dátum zaevidovania žiadosti a proces schválenia, či prerušenia konania a tiež spôsob výplaty príspevku. V časti Prehľad vyplatených príspevkov za prácu v obecnej polícii si môže klient prekontrolovať jednotlivé platby – začiatok a koniec vyplácania príspevku, jeho sumu a dátum úhrady. Funkcionalita Príspevok za prácu v obecnej polícii sa zobrazuje výhradne klientom, ktorých sa týka.

Prečo je pre poistenca dôležité mať prehľad o svojom sociálnom poistení?

Text

Počet dní poistenia a vymeriavacie základy, z ktorých bolo platené poistné, priamo ovplyvňuje to, či klient získa nárok a zároveň v akej výške sa mu vyráta suma dávok – napr. nemocenské, materské, ošetrovné, dávka v nezamestnanosti, starobný dôchodok, predčasný starobný dôchodok a pod. Sociálna poisťovňa tieto dáta poskytuje v záujme zvýšenia informovanosti poistencov o údajoch rozhodujúcich pre nárok na dávku sociálneho poistenia a pre určenie jej sumy.

Ako si zriadim prístup do Elektronického účtu poistenca?

Text

Cesta k prístupu do Elektronického účtu poistenca (EUP) je jednoduchá:

  • Klienti, ktorí používajú elektronický občiansky preukaz (eID) si prístup vybavia bez návštevy pobočky cez úvodnú stránku eSlužieb po kliknutí na tlačidlo Registrácia vpravo hore – následne si vyberú cestu k Žiadosti o zriadenie prístupu pre službu Elektronický účet poistenca (EUP) podľa toho, či už v minulosti mali zriadený prístup do EUP bez eID alebo si prvý raz zriaďujú prístup do EUP s pomocou eID. Vyplnia a odošlú elektronickú žiadosť a po aktivácii účtu môžu službu ihneď využívať.
  • Klienti, ktorí používajú elektronický občiansky preukaz (eID) si prístup vybavia bez návštevy pobočky aj cez www.slovensko.sk (prostredníctvom elektronickej schránky), kde nájdu elektronickú žiadosť o zriadenie prístupu. Vyplnia a odošlú elektronickú žiadosť a po aktivácii účtu môžu službu ihneď využívať.
  • Ďalším poistencom odporúčame kontaktovať pobočku Sociálnej poisťovne a preveriť si, či v minulosti nemali zriadený prístup do eSlužieb, resp. do Elektronického účtu poistenca (EUP) – v pobočke vám to preveríme a ak zistíme, že v minulosti ste mali zriadený prístup (hoci ste ho nevyužívali), pošleme vám nové prihlasovacie údaje pre aktiváciu prístupu.
  • Ak nepoužívate elektronický občiansky preukaz (eID), ani ste nikdy v minulosti nemali zriadený prístup do eSlužieb, resp. do Elektronického účtu poistenca (EUP), bude stačiť jedna osobná návšteva pobočky Sociálnej poisťovne, aby ste si prístup vybavili – pre úsporu času si môžete v predstihu doma vyplniť a vytlačiť formulár, ktorý sa nachádza tu: Žiadosť o zriadenie prístupu do Elektronického účtu poistenca.
Text

Prístup do Elektronického účtu poistenca (EUP) má klient k dispozícii kedykoľvek cez heslo a mobilnú aplikáciu alebo prostredníctvom elektronického občianskeho preukazu.

DÔLEŽITÁ INFORMÁCIA:
Obsah

Ak ste nový užívateľ, ktorý chce využívať výhody EUP a eSlužieb, návod na prihlásenie s menom, heslom a mobilnou aplikáciou nájdete tu: Ako sa prihlásim do eSlužieb pomocou mena a hesla? - Návod pre nového užívateľa.

Ak ste aktuálny užívateľ a prihlasujete sa meno a heslom, pre prihlásenie môžete začať využívať i elektronický občiansky preukaz: Ako sa prihlásim do eSlužieb pomocou elektronického občianskeho preukazu (eID)? - Návod pre užívateľa s menom a heslom.

Ak ste aktuálny užívateľ a prihlasujete sa elektronickým občianskym preukazom (eID), môžete si zriadiť a doplniť aj prístup s menom, heslom, a mobilnou aplikáciouAko sa prihlásim do eSlužieb pomocou mena a hesla? - Návod pre užívateľa s eID. 

Ako alternatívu k mobilnej aplikácii môžete využiť doplnok v počítači: Ako sa prihlásim do eSlužieb pomocou mena a hesla bez smartfónu.

V prípade, ak chcete požiadať o výpis z EUP, viac informácií nájdete tu: Požiadať o Výpis z Elektronického účtu poistenca (EUP).

Najčastejšie otázky a odpovede

1. Ako dlho je platný aktivačný odkaz (linka) pre vytvorenie hesla do EUP?

Platnosť aktivačného odkazu (linky), ktorý vám vygenerovala pobočka pre prvotné vytvorenie hesla je 24 hodín. 

2. Ako dlho je platný aktivačný kód pre prístup do EUP s elektronickým občianskym preukazom?

Kód pre aktiváciu prístupu do EUP s elektronickým občianskym preukazom (eID) je platný 3 dni od vygenerovania.

3. Čo mám robiť, ak som zabudol svoje prihlasovacie meno?

Pokiaľ si nepamätáte svoje prihlasovacie meno SSN, kontaktujte ktorúkoľvek pobočku Sociálnej poisťovne, ktorá vám v prípade potreby poskytne vaše prihlasovacie údaje. 

4. Čo mám robiť, ak som zabudol svoje heslo?

Heslo si viete obnoviť, nepotrebujete k tomu pobočku. Stačí kliknúť na Zabudol som heslo a do mailu dostanete odkaz (linku) na vytvorenie nového hesla. Po kliknutí na tento odkaz si systém vypýta kód z autentifikátora a po zadaní kódu máte možnosť vytvoriť si nové heslo (podľa zadefinovaných kritérií). 

5. Prečo ma EUP vyzval aktualizovať si heslo?

Je to z bezpečnostných dôvodov. Platnosť prístupového hesla je 365 dní a potom je potrebné heslo si aktualizovať, zmeniť.

6. Čo mám robiť, ak mi systém pri zmene hesla hlási chybu?

Ak pri zmene hesla vidíte hlásenie „Je nám ľúto... Neočakávaná chyba pri spracovaní žiadosti o autentifikáciu poskytovateľovi identity“, kliknite na odkaz Zabudol som heslo. Po kliknutí nezatvárajte prehliadač a linku na obnovu hesla, ktorá vám príde, otvorte v tom istom okne prehliadača, kde ste túto požiadavku zadali, prípadne si z mailu skopírujte odkaz (linku), a ten následne otvorte v okne prehliadača, kde ste zadávali požiadavku na zabudnuté heslo. Systém vám po zadaní správnych kódov z autentifikátora umožní vytvoriť nové heslo bez zadania pôvodného.

7. Chcem si vymeniť mobilný telefón za nový. Môže mi to spôsobiť problém s prihlásením?

Ak si ponecháte pôvodný mobilný telefón, nebudete mať problém obnoviť si prihlásenie do vášho EUP v novom mobile. Po prihlásení v pôvodnom telefóne cez „Nastavenia“ – záložku „Bezpečnosť“ – požiadate „Obnoviť OTP kód“. Následne je potrebné odhlásiť sa a opätovne prihlásiť. Pri tomto prihlasovaní a zadaní hesla vám systém ponúkne nový QR kód, ktorý si naskenujete do nového mobilného telefónu (ak nemôžete skenovať, manuálne zadajte zobrazené znaky). QR kód po naskenovaní začne generovať jednorazové kódy (OTP/On-time password) v mobilnom autentifikátore, ktorý potrebujete mať aj v novom zariadení inštalovaný (napríklad Free OTP, Microsoft Authenticator alebo Google Authenticator). Jednorazový kód z autentifikátora prepíšete do príslušného okna a zadáte „Odoslať“. Takto sa opäť prihlásite do vášho EUP s novým mobilným telefónom.

Ak pôvodný mobilný telefón, ktorý ste využívali na prihlásenie do EUP už nemáte k dispozícii a nemôžete sa prihlásiť, kontaktujte pobočku Sociálnej poisťovneInformačno-poradenské centrum alebo technickú podporu eSlužieb, kde vám vygenerujú nový QR kód. Ten sa vám pri novom prihlasovaní zobrazí, vy si ho naskenujete do nového mobilu a nanovo sa v ňom prihlásite do vášho EUP.

8. Pri prihlasovaní do eSlužieb sa mi nezobrazuje pole pre výber autentifikačnej metódy. V čom je problém?

V prípade, že sa vám pri prihlasovaní do eSlužieb SP nezobrazujú checkboxy pre výber autentifikačnej metódy (Heslo, eID) alebo nevidíte tlačidlo Odoslať, problém je v nastavení vášho zariadenia. Odporúčame vám zmeniť si rozlíšenie obrazovky, prípadne vypnúť používanie lupy. 

DÔLEŽITÁ INFORMÁCIA:
Obsah

Pre prihlásenie do eSlužieb Sociálnej poisťovne prostredníctvom elektronického občianskeho preukazu (eID) cez www.slovensko.sk si vždy vyberiete prihlásenie ako fyzická osoba (aj v prípade, ak vám stránka slovensko.sk zobrazuje možnosť voľby viacerých subjektov).