Page title

Sociálna poisťovňa postupuje v elektronizácii služieb: Zamestnávatelia majú možnosť sledovať elektronickú PN svojich zamestnancov priamo cez mzdový softvér

Sociálna poisťovňa odštartovala pilotný projekt, ktorý zamestnávateľom uľahčí prehľad o práceneschopnosti svojich zamestnancov a jej spracovanie. Ide o elektronickú službu, ktorá umožňuje automatický prenos dát o elektronickej PN (ePN) z portálu eSlužieb Sociálnej poisťovne priamo do mzdového sofvéru. Služba, ktorá prináša benefity pre zamestnávateľov, je už vo vybraných softvéroch dostupná.

Zamestnávatelia, ktorí využijú túto elektronickú službu (B2B - odvádzateľ poistného) a integrujú sa do nej cez mzdový softvér, získajú vyšší komfort pri spracovaní práceneschopnosti svojich zamestnancov a zároveň ušetria čas, ktorý doteraz museli venovať kontrole ePN. Už sa nebudú musieť prihlasovať na portál eSlužieb viackrát denne a kontrolovať, či tam pribudla ePN niektorých zamestnancov. Pri doterajšom postupe bolo navyše potrebné údaje o ePN prepisovať do mzdového softvéru, čo si najmä pri väčšom počte zamestnancov žiadalo osobitnú pozornosť, čas a spôsobovalo aj chybovosť pri prepise údajov.

Výraznou výhodou novej služby preto je, že zamestnávatelia si jedným klikom stiahnu a aktualizujú údaje o všetkých zamestnancoch, ktorí sú práceneschopní, a to priamo do výpočtu mzdy. Služba teda zabezpečuje automatizovaný prenos údajov, ktorý zamestnávateľom výrazne uľahčí ich prácu v mzdovom systéme. Zobrazovanie „péeniek“ na portáli eSlužieb a ich individuálna kontrola, samozrejme, zostávajú zamestnávateľom naďalej k dispozícii.

 

Čo má zamestnávateľ pre aktiváciu novej služby urobiť?

Zamestnávateľ vypíše žiadosť, ktorá je dostupná na Portáli eSlužieb (pod B2B služby pre odvádzateľov poistného) a pošle ju naskenovanú cez svoju elektronickú schránku Sociálnej poisťovni. Zamestnávateľ sa tak stane novým B2B subjektom s prideleným identifikátorom B2B ID a môže začať výhody tejto služby využívať. Aktuálne je pilotný projekt otestovaný a prístupný cez softvéry Vema a Kros. Sociálna poisťovňa zamestnávateľom odporúča, aby sa v prípade, ak ich mzdový softvér zatiaľ túto funkcionalitu neponúka, obrátili s požiadavkou priamo na poskytovateľa svojho mzdového softvéru.

Poskytovanie tejto služby je prvý krok v novej koncepcii služieb Sociálnej poisťovne zameranej na prepojenie systémov externých klientov priamo so systémom eSlužieb. Cieľom je, aby nové služby postupne umožnili klientom vykonávať svoje povinnosti voči Sociálnej poisťovni v podobnom rozsahu, ako na portáli eSlužieb. Takto sa klientom otvára ďalší kanál pre elektronickú komunikáciu so Sociálnou poisťovňou, ktorý prispeje k lepšiemu komfortu pri ich práci.

Technickú dokumentáciu, podľa ktorej je možné integrovať sa k novej službe pre zobrazenie ePN v mzdovom systéme (B2B ePN) nájdu dodávatelia softvéru pre zamestnávateľov tu: https://esluzby.socpoist.sk/portal/swagger-ui/index.html

K téme nájdete viac tu: 

B2B služby pre odvádzateľov poistného – Otázky a odpovede