Page title

Zamestnávatelia: Najbezpečnejšia a najrýchlejšia komunikácia so Sociálnou poisťovňou je cez jej eSlužby

Zamestnávatelia majú možnosť riešiť svoje podnety so Sociálnou poisťovňou efektívne a s najvyššou mierou ochrany odosielaných údajov. Umožňuje to priama komunikácia cez službu SPRÁVY v eSlužbách Sociálnej poisťovne. Tento komunikačný kanál je obojsmerný a možnosťou využitia notifikácie na prichádzajúce správy. Uvedený spôsob však neslúži na splnenie si oznamovacích povinností zamestnávateľa voči Sociálnej poisťovni. Registračný list FO, mesačné výkazy a výkazy poistného a príspevkov zamestnávateľ zasiela naďalej cez portál eSlužieb.

Využívanie komunikácie cez službu SPRÁVY prispieva k vyššej bezpečnosti práce s osobnými údajmi a znižuje riziko pokusov o ich zneužitie. Modul Bezpečná komunikácia je súčasťou portálu eSlužby Sociálnej poisťovne. Prihlásenie do služby je realizované priamo z hlavnej stránky. V pravom hornom rohu je zobrazená položka „Prihlásenie“.

Komunikácia prostredníctvom tejto služby je možná:
zo strany Sociálnej poisťovne - na doručenú správu zamestnávateľ následne môže reagovať. V hornom menu e-Služieb sa nachádza schránka SPRÁVY, pri ktorej sa v prípade doručenej správy zo Sociálnej poisťovne objaví červená ikonka s číslom, napr. 1 (čiže 1 doručená správa). Zamestnávateľ po doručení takejto správy má možnosť priamo na ňu odpovedať a súčasne odoslať požadované dokumenty (napr. vyžiadané doklady pracovnoprávneho a mzdového charakteru a i.). Služba teda slúži na jednoduché a bezpečné odoslanie informácie a prípadné prílohy, o ktoré požiadala Sociálna poisťovňa.

zo strany zamestnávateľa - v rámci tejto služby má zamestnávateľ tiež možnosť cez túto schránku vytvárať nové vlastné správy pre Sociálnu poisťovňu (napr. žiadosti o opravy údajov v registri poistencov a sporiteľov starobného dôchodkového sporenia týkajúce sa dátumu prihlásenia a odhlásenia zamestnanca, žiadosti o storno odhlášky a i.). Zamestnávatelia sa môžu spoľahnúť na to, že dokumenty, či osobné údaje, ktoré potrebujú doručiť Sociálnej poisťovni sa dostanú výlučne do rúk zamestnanca Sociálnej poisťovne.

Užívateľský komfort tejto služby sa zvyšuje tým, že schránka má možnosť notifikácie. To znamená, ak zamestnávateľ chce byť informovaný o doručenej pošte zo Sociálnej poisťovne bezprostredne po jej doručení, mal by si v nastaveniach e-Služieb skontrolovať správnosť svojej e-mailovej adresy. V takom prípade bude prostredníctvom neho ihneď informovaný o doručenej správe zo Sociálnej poisťovne aj keď nie je práve prihlásený do eSlužieb.

Používanie služby je veľmi jednoduché a vysvetlenie sa nachádza aj v aktualizovanej Používateľskej príručke na stránkach eSlužieb Sociálnej poisťovne (v časti Odvádzateľ poistného).

Upozorňujeme však, že bezpečná komunikácia neslúži na plnenie oznamovacích povinností zamestnávateľa. Tzn. týmto komunikačným kanálom nezasielajte Registračný list FO, mesačné výkazy a výkazy poistného a príspevkov.

Uvedená služba je praktickým a najmä bezpečným doplnkom ku komunikácii emailom či telefonátmi. Podnet od zamestnávateľa sa tak dostane zabezpečenou cestou čo najrýchlejšie ku konkrétnemu pracovníkovi, ktorý spravuje agendu konkrétneho zamestnávateľa.